Bikram Joga, pomoc w odbudowie uszkodzonych mięśni

Uwielbiasz się spocić?

My też. Uwielbiamy uprawiać Jogę Bikram z różnych powodów, ale co do jednego jesteśmy jednomyślni – wyciska z nas siódme poty. To wspaniałe uczucie pozbywać się z organizmu tych wszystkich okropnych toksyn! Pot jest oczywiście naszym najlepszym przyjacielem; w końcu pocenie jest naturalne i zdrowe. Jednak możecie nie zdawać sobie sprawy z tego, że oprócz wypłukiwania toksyny z naszego ciała, z potem pozbywamy się wielu cennych minerałów. Ale to nie wszystko.

Tlen – coś co bierzemy za pewnik

Pocimy się obficie nie tylko przez wysoką temperaturę w pomieszczeniu, ale też dlatego, że ciężko pracujemy! Żeby to robić, potrzebujemy rzecz jasna więcej tlenu niż zwykle. Jednak głębokie oddychanie w celu pozyskania większej ilości tlenu do płuc oraz intensywne ćwiczenia fizyczne, tworzą bardzo duże ilości wolnych rodników. Jeśli po takim wysiłku nie dostarczymy sobie wystarczająco dużo białka i antyoksydantów, narażamy się na stres oksydacyjny (przyp. stan braku równowagi pomiędzy działaniem reaktywnych form tlenu a biologiczną zdolnością do szybkiej detoksykacji reaktywnych produktów pośrednich lub naprawy wyrządzonych szkód), który przyczynia się do przyspieszonego procesu starzenia. Nie o to nam chodzi, prawda?

Im więcej ćwiczymy, tym większa utrata minerałów i tym silniejszy stres oksydacyjny

Może zastanawiasz się, dlaczego suplementacja białka, łatwo przyswajalnych minerałów oraz odżywczych antyoksydantów jest tak ważna w naszej diecie? Odpowiedź jest prosta – nasz organizm potrzebuje tych składników do optymalnego funkcjonowania, abyśmy byli skoncentrowani, pełni energii i w 100% gotowi na wszystko, z czym przyjdzie nam się w życiu zmierzyć.
Chodzi także utrzymanie takiego stanu na dłużej, zatem ważna jest dla nas pewność, że nasze kości, mięśnie, mózg i inne tkanki pozostaną w doskonałej kondycji tak długo jak to możliwe i że nie zużywamy się w sposób prowadzący do przedwczesnego osłabienia i starzenia.

90 minut obciążających, intensywnych ćwiczeń

Jak wspominaliśmy wcześniej, powody popularności Jogi Bikram są różne – niektórzy ludzie uprawiają ją, żeby odzyskać równowagę w życiu i pozbyć się stresu, inni – by złagodzić ból stawów, zwiększyć siłę mięśni lub poprawić gibkość i ogólną kondycję. Jednak jaki jest sens w łagodzeniu bólu stawów, jeśli w tym samym momencie obciążasz mięśnie jeszcze bardziej, powodując ich uszkadzanie?

Najważniejsza kwestia – białko

Białko jest podstawowym składnikiem odżywczym, którego potrzebujemy do przeciwdziałania uszkodzeniom mięśni. Zatem jeśli myślisz o jakiekolwiek regularnej aktywności czy chociażby prawidłowym funkcjonowaniu, musisz pamiętać o dostarczaniu swojemu organizmowi białka. Skąd je brać? W uproszczeniu, ok. 20 gramów może nam dostarczyć:

– dla mięsożerców: 1 pierś kurczaka, 1 mały stek lub porcja ryby

– dla wegan: 100g orzechów (kilka garści), 300g roślin strączkowych np. soczewicy

-dla owowegetarian – 4 jajka lub źródło białka z diety wegańskiej

Nie zawsze jest to jednak takie łatwe, szczególnie jeśli ktoś chce zgodnie z zaleceniami wielu specjalistów zmieścić się z posiłkiem w 45 minutowym oknie potreningowym!

45min na naprawę i uzupełnienie

To wszystko nie jest jednak aż tak przytłaczające i skomplikowane. Żadna z tych rzeczy nie powinna zakończyć Twojego zaangażowania w aktywność fizyczną (a z pewności nie zakończyła naszej!) Dobre wiadomości są takie, że 45 minutowe okno po treningu jest zgodnie z opinią wielu ekspertów najważniejsze, by zapobiec potencjalnym kontuzjom. Zatem w tym czasie powinieneś dostarczyć dodatkowe białko, minerały i antyoksydanty swojemu ciału. I w tym właśnie możemy Ci pomóc.

Trochę o nas

Wierzymy, że doskonałe odżywianie jest podstawą dobrego samopoczucia każdego dnia. Sprawiamy, że zdrowe odżywianie może być proste i przyjemne dzięki naszym w 100% naturalnym i wygodnym w stosowaniu produktom uzupełniającym wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Są to dwa niesamowite produkty, które pomogą Ci zaradzić wszystkim negatywnym procesom, o których mówiliśmy wcześniej – Clean Lean Protein i Good Green Stuff.

W czym może Ci pomóc Clean Lean Protein?

Pamiętasz, jak mówiliśmy o 45 minutowym oknie potreningowym. To właśnie tu wkracza białko Clean Lean Protein. Jest to najwyższej jakości wegańskie białko z grochu, które zawiera 50% więcej glutaminy niż większość białek serwatkowych (glutamina jest jednym z najważniejszych składników odżywczych dla utrzymywania zdrowych komórek jelitowych). Co więcej, nie będziesz cierpieć na niekomfortowe wzdęcia i bóle brzucha, typowe dla odżywek białkowych, które mają w składzie serwatkę lub kazeinę.

Jakby tego było mało, Clean Lean Protein jest w 100% naturalne i nie zawiera żadnych konserwantów, sztucznych słodzików, barwników ani popularnych alergenów. Nasze białko pochodzi w 100% z warzyw, jednak ma taki sam potencjał odżywczy jak inne proteiny – bez wypełniaczy, sztucznych aromatów i innych niepożądanych dodatków. Jest to produkt niskowęglowodanowy, który łatwo strawisz, dostarczając sobie przy tym wszystkich podstawowych aminokwasów. Co również bardzo istotne – Clean Lean Protein ma pH 7,8 czyli jest idealnie zasadowe. Co za tym idzie, w przeciwieństwie do ogromnej większości dostępnych na rynku białek nie zakwasza organizmu. Wszystko to sprawia, że białko to jest idealne dla zapewnienia szybkiej regeneracji zaraz po wyczerpującym treningu.

Clean Lean Protein benefits

Co dla Ciebie może zrobić Good Green Stuff?

Istnieje duże ryzyko, że będziesz czuł się odwodniony po 90 minutach ociekania potem. Jednak zwyczajne picie wody nie jest wystarczające! Woda zaspokoi pragnienie, ale to niekoniecznie znaczy, że komórki w Twoim ciele będą poprawnie nawodnione. Dlaczego? Dlatego, że organizm potrzebuje właściwego balansu elektrolitów i minerałów, żeby zapewnić dostarczanie wody do komórek.

Good Green Stuff to mieszanka ponad 75 odżywczych wyciągów z warzyw i owoców, witamin, minerałów, ziół i wielu innych. W skrócie – to pakiet najlepszych dostępnych na świecie składników odżywczych w jednym produkcie! Co więcej, zawiera prebiotyki, probiotyki, enzymy trawienne i przeciwutleniacze. Jest to w 100% naturalny suplement zapewniający Ci zdrowie i doskonałe samopoczucie.

Dodaj kilka łyżeczek Good Green Stuff do wody i spożyj razem z bogatym w proteiny posiłkiem po treningu. Dzięki temu uzyskasz pewność, że uzupełniłeś utracone składniki odżywcze, a nawet w niektórych przypadkach uzupełnisz to, czego brakuje w Twojej diecie. Same plusy.

A to nasza rada: spróbuj dodać porcję Good Green Stuff do koktajlu z Clean Lean Protein, aby zastąpić posiłek potreningowy. Pozwoli Ci to nie tylko utrzymać szczupłą sylwetkę, ale także zgarnąć wszystkie bonusy zdrowotne, o których mówiliśmy wcześniej.
Taki posiłek naprawi uszkodzone mięśnie, usunie wolne rodniki, uzupełni utracone minerały i mikroelementy, do tego nie będziesz musiał czekać z jedzeniem, aż wrócisz do domu! Prawdziwe win-win!

Good Green Stuff benefits

This article written by

Monique Bolland – BDM, founder, health coach

More articles by Monique Bolland

Bez kategorii

Related Articles